Szoftveraudit

Szoftveraudit (szoftverleltár, szoftvervizsgálat) alatt a szoftver leltározását értjük, ezen belül hitelesítésre kerül az, hogy a szoftvert a licencelés feltételei alapján használják-e, érvényes-e és törvényesen került-e beszerzésre. A Softwarepro hitelesített szoftverauditorokat (számviteli könyvvizsgálókat) garantál ügyfeleinek. Az egyes licencek hitelesítése után, eltérések felmerülése esetén optimális megoldást ajánlunk fel. A szoftveraudit részletes elemzést nyújt vállalati szoftvere megfelelőségéről és lehetséges biztonsági kockázatairól, mi pedig segítjük optimalizálni ezeket. A szoftveraudit segítségével erőteljes szankciókat előzhet meg, melyek a hardverhez kötődő licencek hiányából vagy a törvénytelen szoftver használatából fakadnak.

Hogyan valósul meg a szoftveraudit?

Az első lépés az alany meghatározása és az egyes alanyokért felelős személyek azonosítása. Ezt követően létre kell hozni az egyes alanyokhoz tartozó berendezésekről egy jegyzéket az összegyűjtött adatok teljességének biztosítása céljából. A jegyzéken alapul maga az adatgyűjtés, amely során nyert adatok ezt követően kiértékelésre kerülnek. A kiértékelés eredménye egy előzetes beszámoló. Továbbá egyeztetünk az ügyféllel a beszámolóval kapcsolatban, és az ügyfél észrevételei feljegyzésre kerülnek. A vizsgálati folyamat utolsó lépése egy összefoglaló zárójelentés elkészítése, amely a végeredmények bemutatásával zárul.

A szoftveraudit egyes lépéseinek meghatározása

Az alanyok azonosítása

A licencszerződések a licencelt alanyokat és a licencszerződés feltételeinek betartására vonatkozó felelősséget értelmezik. Ebben a lépésben határozzuk meg azokat a szervezeteket, melyeknek köze van a nyílt licencszerződésekhez és pontosan megszabjuk, kire vonatkozik a vizsgálat. Az ügyfél biztosítja a jegyzéket és a rendszergazdai jogosultsággal rendelkező személyek együttműködését a megkövetelt rendszerekre.

Jegyzék létrehozása az egyes alanyoknál lévő berendezésekről az összegyűjtött adatok teljességének biztosítása céljából

Ellenőrizni és biztosítani kell az összegyűjtött adatok körének teljességét úgy, hogy az adatok össze legyenek gyűjtve az összes létező számítógépről.

Adatgyűjtés a berendezésekről

Az adatgyűjtés nagyrészt automatikusan, a vizsgálatra kifejlesztett műszerekkel történik. A szerverről szóló adatokat az egyes rendszergazdáktól kell begyűjteni. Azonosítani kell az összegyűjtött adatokat a környezetről szóló teljes adatbeszerzés érdekében.

Kiértékelés

Az összegyűjtött adatok, valamint a beolvasó szoftverből származó, telepítésről szóló adatok kiértékelése. Ezek megfelelőségét alternatív adatforrások igazolják. A szerverinfrastruktúra értékelése közben egyeztetünk a rendszergazdákkal.

Előzetes beszámoló

Ebben a lépésben előzetes értékelő beszámolót hozunk létre az egyes vállalatok részére. Az összes felmerült megállapítás az érintett vállalatok későbbi nyilatkozatának tárgyát képezi – a visszacsatolást.

A visszacsatolás bedolgozása

A vállalatok visszacsatolása feldolgozásra kerül, a végleges eredményeink és ajánlásaink figyelembe veszik az érintettek észrevételeit.

Összefoglaló zárójelentés az eredmények bemutatásával

A zárójelentés az analízis eredményét mutatja be, a nem megfelelő eredmények javítására javaslatokat teszünk és optimalizáljuk a szoftvertermék-portfóliót.

Megtakarítás

A szoftveraudit nem csupán egy mélyvizsgálati szoftverellenőrzésen alapuló szolgáltatás, hanem tanácsokat is ad a különböző licencmodellekből származó megtakarítás növeléséhez, illetőleg különböző licenctípusok (például az előfizetéses és örökös licencek) kombinációjának alkalmazásához.

A szoftveraudit keretén belül olyan lehetőségeket kínálunk, amelyek a szoftverfrissítések és az optimalizálás terén akár 70% megtakarítást is hozhatnak.

Az így megtakarított pénzeszközök felhasználhatók a szoftverlicencek megvásárlásához vagy másodlagos licencek vásárlásához. Az újhoz viszonyítva a másodlagos licencek jelentős megtakarítást hoznak, emellett technikai, biztonsági és tartalmi szempontból semmiben sem különböznek egymástól. Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleinknek nem szükséges a frissítésnél új, drága szoftvert vásárolni, hanem vásárolhatnak kedvező feltételekkel azonos, másodlagos licenceket, és ezzel nagymértékben csökkenthetik a szoftverre szánt költségeket. Ezt a másodlagos szoftvert új szoftverrel vagy előfizetéssel is kombinálhatják (Office 365 vagy Azure). Az ilyen jellegű megtakarítás tovább növelhető a régi, már nem szükséges szoftverlicencek eladásával, melyeket a vállalatunk felvásárol, és így csökkenti az átallásnál a Felhőbe fektetett költségeket. Így a szoftverberendezések frissítése során vállalata az említett 70%-os megtakarítást is elérheti.

Lépjen velünk kapcsolatba.

Szívesen készítünk Önnek személyre szabott ajánlatot.




Felveheti velünk a kapcsolatot az
Infóvonalon +421 322 856 300
vagy e-mailben a kapcsolattartó űrlap segítségével.